جنگل ابر

اسکان جنگل ابر

جنگل ابر

اسکان جنگل ابر

رمضان ماه دعا

 ویژه نامه ماه رمضان - روز چهارم

____________ _________ _

بخش دانلود

در این بخش هر روز میتونید یک جز از قرآن کریم رو به صورت فایل صوتی دریافت کنید البته چون چهار روز دیرتر ویژه نامه آماده شد امروز چهار جز رو برای دانلود میگذارم و از ویژه نامه بعدی هر روز 1 جز رو برای دانلود میگذارم

برای اجرای فایلهای صوتی نیاز به برنامه

Real Player

دارید

دانلود 4 جز از قرآن کریم

برای دانلود روی لینکهای زیر کلیک کنید

دانلود جز اول قرآن کریم

دانلود جز دوم قرآن کریم

دانلود جز سوم قرآن کریم

دانلود جز چهارم قرآن کریم

دانلود اذان با صدای مرحوم موذن زاده

شما میتونید اذان رو با صدای مرحوم موذن زاده اردبیلی که بسیار دلنشین هست رو از طریق لینک زیر دانلود کنید

اذان با صدای  مرحوم موذن زاده اردبیلی

____________ _________ _

مناسبتهای ماه رمضان

روز اول ماه مسجد النبى(ص) دچار آتش سوزى شد

روز اول ماه رمضان بنا به نقل ?سمهودى مورخ عامه‏? در سال 654 هجرى، مسجد النبى (صلى الله علیه و آله) و حجرات مقدسه آن دچار آتش سوزى شد، و به قدرى شعله ‏هاى آتش دامنه دار شد، که سقف و دیوارها را فرا گرفته و فرو ریخت این زمان مصادف با حکومت معتصم عباسى بود، وى دستور داد، بنیان مسجد را دوباره به پاى داشتند.

ولایتعهدى امام رضا(ع) در اول ماه رمضان

ایضا از وقایع روز اول ماه رمضان ?بنا به نقل شیخ مفید در مسار الشیعه‏? روز بیعت‏ به ولایتعهدى حضرت رضا علیه السلام است، و این عمل از طرف مامون عباسى فقط یک نقشه سیاسى براى فرو نشاندن انقلابات داخلى مخصوصا جلوگیرى از خروج و قیام شیعیان ایران (که در اوائل خلافت مامون گرداننده خلافت او بودند) انجام گرفت. و دیگر ترس قیام اولاد على (علیه السلام) از جمله عوامل ولایتعهدى حضرت رضا (علیه السلام) از طرف مؤمون به شمار می آید.

غزوه تبوک یا فاضحه در روز سوم ماه رمضان

غزوه تبوک یا فاضحه از جنگهاى حساس بین مسلمانان و رومیان که در سال نهم هجرى بر پا شد و به صلح انجامید نیز در روز سوم ماه مبارک رمضان واقع گشت، و علت ایجاد این جنگ چنین بود که جاسوسان، به دربار امپراطوى روم (هراقلیوس) (هرقل) گزارش دادند، که پیامبر اسلام از دار دنیا رفت، امپراطور شوراى نظامى تشکیل داد، و تمامى حاضران موقع را مناسب بسیج لشکر روم علیه حجاز دیدند و به سرپرستى مردى به نام یوحنا، یا (باغباد)، به سوى حجاز رهسپار، و در تبوک (محلى میان حجاز و شام) با سپاه اسلام تلاقى کردند، و سپاه اسلام در تبوک کناره چشمه آبى تمرکز یافتند، و اینکه چرا این جنگ را فاضحه می نامند بدان علت است که منافقان از حضور در جنگ تخلف ورزیدند، و رسوا شدند، و این جنگ را ?ذوالعسره‏? نامند زیرا که مسلمانان از نظر آذوقه و مرکب و مهمات بسیار در عسرت و سختى بسر بردند.

____________ _________

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد